NC - SC

NC - SC

◇◇◇◇◇ REMARK – THIS IS NOT MY MAIN BLOG ◇◇◇◇◇◇

The Better Blog Version is ON WORDPRESS *****To jest blog pomocniczy. Podstawowy jest tu (link trzeba przekopiować): **** https://tradycyjnyyahwista.wordpress.com/ STRUKTURA STRONY:•Wordpress blog zasadniczy, NOWOŚĆ: INDEKS A...Z. Bogate menu, galerie, *AKTUALIZACJE*, ŹRÓDŁA! •Blogger to blog pomocniczy – notatki, też komentarz itp. •YT – playlisty (aż z kilkanaście, PL i ENG.), WYCINKI - FRAGMENTY •Rumble – filmiki, filmy i WYCINKI, Dżek •JustPaste – pozostałe materiały i notatki, koment.

Search This Blog

Monday, July 20, 2020

Geometria inwersyjna

Bez zbytniego podziału abstrakcyjnego


Na Wikipedii, więc zatem też w dostępnych opracowaniach (zob. przypis tam), jest trudny język. Dużo niepotrzebnych mobiusów, afinicznych, morfizmów (bo podobnoż hybrydy zmieniają formy ha ha…). Wynika to materializacji matematyki (podległości jej pod materializm techniczny “kul-tur-y”, tur kultów i kultycznych turów).

Każdy wie, czym jest odwrócenie

Wie, czym to “je”.

Bez długiego wykładu!

Od razu widać charakterystyczną zasadę jaka w tym jest. Temat choć da się go rozbudowywać aparatem matematycznym jest niszowy, na encyklopedii tylko w kilku niektórych językach:

Languages

Nie ma tego jak na podstronie Polar coordinate system:
56 more
Drugi z przykładów, cosinusem nie trzeba się przejmować:

Wzór na zwykłe zmienne x,y

przekształcane na odpowiadające im punty po zmianie, oznaczone dużymi literami:
{\displaystyle X={\frac {x}{x^{2}+y^{2}}},\qquad Y={\frac {y}{x^{2}+y^{2}}},}

W drugą stronę też jest łatwo

wzór jest taki sam jedynie tylko oznaczenia zmiennych inne, prosta zmiana wielkości liter tekstu:
{\displaystyle x={\frac {X}{X^{2}+Y^{2}}},\qquad y={\frac {Y}{X^{2}+Y^{2}}}.}
Drobniejszy dodatek: dodajmy stałą R do kwadratu tak jak robią to Niemcy. Mianownik ułamka będzie nadal ten sam, dla wygody.
Wygląd zmiennej z lewej strony nie ma znaczenia. Mógłby być to równie dobrze apostrof (znaczek prim czyli ‘ ) zamiast kreski nad “iksem” i “igrekiem”.
Stałą wypadałoby dać innym kolorem albo podstawić wartość liczbową ale jako że wzór jest dalej prosty to można to zapamiętać – R znaczy radious, czyli w tym przypadku promień niezmiennego okręgu.

I gotowe!

Wzór na przejście od modelu Ziemi jaki mamy do wklęsłej Ziemi mimo że w dwóch wymiarach.
Teraz wypadałoby go tylko dać do programu rysującego aby sprawdzić samemu. Nie uważam by to było takie trudne.
Na githubie wstawiłem pół gotowy programik w wersji źródłowej (nieskompilowanej a na budowanie qmake) pod Linuksa.
Muszę nauczyć się github’a aby wgrać uaktualniony.
https://github.com/px2195/Tradycyjny-Katolik-NC-Concave-Earth

Linki

  1. http://ks-lang.de/werner/Transformation.html
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Inverse_curve

No comments:

Post a Comment